top of page

Citroen 1.6 VTi/1.6THP Jakoketjun vaihto Pirkanmaa

1.6 THP (Turbo High Pressure) EP6DT (5FS)
Peugeot 207 GT/GTI, Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 5008, Citroën DS3, Citroën DS4, Citroën DS5, Citroën C4


EP6DTS (5FV)
Peugeot 207 RC, Peugeot 308 GTi, Peugeot RCZ, Citroën DS3


EP6CDT (5FW), Peugeot 308, Peugeot 508, Citroën C5


EP6CDTM (5FX)
Peugeot 208 GTi, Peugeot 308 GTi, Peugeot RCZ, Citroën DS3 Performance

 

1.6 VTi (Variable valve lift and Timing injection) EP6 (5FW/5FS)
Peugeot 207, Peugeot 208, Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 5008, Peugeot RCZ, Citroën C3, Citroën C4, Citroën DS3, Citroën DS4, Citroën DS5


1.6 EP6 EP6 (5FS)
Peugeot 207, Peugeot 208, Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 5008, Citroën C3, Citroën C4, Citroën DS3
Citroën DS4


EP6C (5FM)
Peugeot 308, Peugeot 508, Citroën C4, Citroën C5

 Jakoketjun vaihto hinta

Hinnasto:

Jakoketjusarja 960€
Vesipumppu ja moniurahihna + 77€
Öljypumpun ketjun vaihto + 361€

VVTi pyörä + 250€

Hintaan kuuluu osat ja työt valmistajan huolto-ohjeiden mukaisesti.

Hyvä tietää Peugeout/Citroen koneesta!

Autosi moottori on varustettu kahdella ketjuilla. Sen yleinen kestoikä on 100-120tkm. Valmistaja on korjauttanut niitä jo jopa takuuaikana. Tyyppilliset oireet ketjunvaihtoon olisi seuraavat:
1. Rapiseva ääni kylmäkäynnistyksen jälkeen, joka hiljenee 5 sek kuluttua.
2. Naksutettava ääni ketjukotelosta tyhjäkäynnillä

3. Sytytyskatkoja

Asennamme asiakkaillemme vain paremmat ja vahvistetut versiot jakoketjusarjaa, että ketjut ja sen osat kestäisi alkuperäistä verrattuna pidemmälle.

Toinen ketju(alimmainen) on öljypumpun vetoketju, sen vaihto on harvemmin pakollinen, mutta sekin venyy ja voisi aiheuttaa isompiin ongelmeihin sen rikkoutessa. Öljypumpun vetoketjun kestoikä on noin 190-220tkm. Eli sen vaihto yleensä toteutetaan jakoketjun yhteydessä mikäli autolla on ajettu 150tkm yli. Valitettavasti öljypumpun vetoketjua ei saa mitata eikä sillä ole antureita niin muuten kuin vaihtamalla ei saa olla varma että ketjun kunto on hyvä. Öljypumpun ketjun vaihto edellyttää jakoketjun irrottamista joten sen vaaihto saman remontin yhteydessä olisi järkevä.

Jakoketjun yhteydessä vaihdamme aina kaikki tiivisteet mitkä pitäisi irrottaa remontin aikana, sen lisäksi vaihdamme valmistajan huolto-ohjeiden mukaisesti ketjun laahaimet, kiristimet, pultit tms

Remontin sisällöt:
Jakoketjusarjavaihtoon kuuluu: Jakoketju, laahtimet, kiristimet, stefat(akselitiivisteet) ja tarvittavat tiivisteet ja pultit.

Alimmaisen ketjuvaihtoon kuuluu em. lisäksi: Öljypumpun vetoketju, öljypohjan tiiviste, mootoriöljyt, öljynsuodatin, öljysihdin putsaus, öljytyhjennysproppu tms.

bottom of page